Inschrijven/aanmelden nieuwe leerlingen

Voor het inschrijven van nieuwe leerlingen hanteren wij een aanmeldprocedure. Deze kunt u hier lezen.

Een basisschool zoeken
Wanneer u op zoek bent naar een basisschool voor uw kind(eren), staat u voor een belangrijke keuze. De kwaliteit van de school, maar ook de sfeer is bepalend voor uw keuze. Wanneer u geïnteresseerd bent in Het Kompas, nodigen we u van harte uit voor een kennismakingsgesprek. U kunt hiervoor contact opnemen met de directeur.

Tijdens deze kennismaking krijgt u de nodige informatie en krijgt u een rondleiding door ons kindcentrum.

Kijkt u ook alvast eens rond op onze website.

Gaat uw kind al naar de peuteropvang van Het Kompas? U bent vrij om een school te kiezen. Wilt u uw kind aanmelden bij Het Kompas? Ook dan geldt deze aanmeldprocedure.
 
Sfeer proeven
Graag laten wij u zien hoe wij op onze school werken en leren. Onder schooltijd kunnen we u goed de sfeer laten proeven in de school en in de klassen. Na het kennismakingsgesprek met de directeur ontvangt u een informatiepakketje met daarin een aanmeldformulier. Wanneer u uw keuze hebt gemaakt, ontvangen we dit formulier graag terug zodat we uw kind kunnen inschrijven. Hiervan ontvangt u van de administratie een bevestiging.

Voor het eerst naar school?
In Nederland gaan de meeste kinderen meteen na hun 4e verjaardag naar de basisschool. Om de kinderen te laten wennen aan de nieuwe school en de nieuwe groep mogen de kinderen al voor hun 4e verjaardag komen kennismaken. De leerkracht bij wie het kind in de groep komt neemt ongeveer zes weken voor de 4e verjaardag contact met u op. De leerkracht zal met u een datum afspreken voor een intakegesprek. Ook wordt dan afgesproken wanneer uw kind kan komen wennen op school.

Deze website maakt gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website zo optimaal mogelijk te laten verlopen. Door op ‘Akkoord’ te klikken of door te gaan met gebruik van de website ga je akkoord met het gebruik van deze cookies.


Of klik hier voor meer informatie.